جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Thu 16 May 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
کشتی سازی سه شنبه ۲۲ دی ۱۳۹۴ ، ساعت ۱۲:۳۴:۲۱

کشتی‌سازان روس به بندرعباس می‌آیند

باشگاه خبری فراساحل: نماینده شرکت کشتی‌سازی روسی نوسکی از فرصت‌های دریایی و همکاری با ایران در عرصه‌های مختلف دریایی سخن گفت. شرکت کشتی سازی نوسکی روسیه به عنوان یکی از شرکت‌های تابعه هلدینگ ULL واقع در راه آبی ولگا – بالتیک و در نزدیکی بندر سنت پترزبورگ، فعالیت خود را با ساخت بزرگ‌ترین سازه هیدرولیکی اروپا در سال 1719 آغاز کرد و در طول سال‌ها با افزایش تردد کشتی‌ها از کانال نامبرده فعالیت این شرکت در سرویس‌دهی و تعمیرات کشتی‌های عبوری رشد قابل توجهی داشت.


به گزارش باشگاه خبری فراساحل و به نقل از مانا، این شرکت تحت استانداردهای موسسه‌های رده‌بندی بین‌المللی و روسی شامل لویدزرجستر، Russiaa Maritime Register at Shipping، Russiaa River Register،Veritas Germanischer Lloyd و Det Norske Verita فعالیت می‌کند. سرگی شومسکیخ به عنوان نماینده شرکت Nevsky به گفتگو در خصوص موضوعات زیر پرداختند:

همان طور که شاهد هستید پس از لغو تحریم‌ها علیه ایران، شرکت‌های کشتیرانی بزرگی برای آغاز مذاکره با ایران و به خصوص شرکت کشتیرانی IRISL اعلام آمادگی کردند. آیا شرکت شما برنامه‌ای برای همکاری دریایی با ایران دارد؟
فعالیت شرکت کشتی‌سازی نوسکی روسیه در زمینه‌های مختلف دریایی شامل ساخت کشتی‌های باری، تانکر، ناوهای جنگی، یدک‌کش، دوبه‌های دریایی‌ها، کشتی‌های نجات، به همراه تعمیر و بازسازی شناورهاست. در این هلدینگ ما در یک چرخه ساخت کشتی استفاده از آنها در خطوط مختلف دریایی و در نهایت انجام تعمیرات هستیم در صورت تمایل هر کدام از این خدمات را می‌توانیم به ایران ارائه دهیم. به هر حال، به عقیده شرکت‌ها تجربه ما در به روزرسانی کشتی‌های قدیمی بهترین راهکار برای وضعیت کنونی ناوگان دریایی ایران است. در واقع ایران در حال حاضر نیازمند بروزرسانی ناوگان خود و انطباق آنها با استانداردهای بین‌المللی به منظور بازگشت دوباره به بازار جهانی دارد. بنابراین، با توجه به برنامه‌های " دکتر سعیدی" مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران برای ورود به بازارهای جهانی، ایران نیاز به بازسازی ناوگان به ویژه از لحاظ سیستم‌های جهت یابی خود را دارد.

به روزرسانی و نوسازی ناوگان کشتی‌های ایرانی در حال حاضر برنامه خوبی به نظر می‌رسد اما لطفاً در مورد شرایط، قوانین و برنامه‌های شرکت خود برای اجرای این پروژه درایران توضیح دهید.
شرکت نوسکی تخصص ویژه‌ای در نوسازی کشتی‌های قدیمی دارد. شرکت ما تحت گواهینامه DNV قرار دارد و ما مجبور به رعایت قوانین این گواهینامه و در عین حال استانداردهای موجود در روسیه برای این اقدام هستیم. در مجموع، تصورم این است این استانداردها تداخلی با استانداردهای موجود در ایران نداشته باشد. به علاوه متخصصان روسی می‌توانند در ایران به اجرای پروژه نوسازی سیستم‌های جهت‌یابی کشتی‌های ایرانی مبادرت ورزند. به طور مثال گروهی از متخصصان ما به منظور اجرای پروژه مشابه به چین سفر کردند و این عملیات با موفقیت انجام شد.

 برنامه‌ریزی ویژه‌ای برای دریای خزر و کشتیرانی در این دریا و همکاری با ایران دارید؟
در واقع بله، ما تکنولوژی و تجربه لازم را داریم و هم اکنون در این دریا، عهده دار انجام پروژه‌هایی هستیم. بنابراین می‌توانیم با توجه به تجربیاتمان ملزومات لازم را به ناوگان کشتی‌های ایرانی در دریای خزر از جمله نوسازی کشتی‌های ایرانی و ساخت کشتی‌های نجات و سکوی‌های فراساحلی در این دریا ارائه دهیم. ما مطلع هستیم که ایران به کشتی‌های نجات در دریای خزر نیاز دارد و ساخت این نوع کشتی‌ها از جمله تخصص ما محسوب می‌شود.

برنامه شما برای سرمایه‌گذاری در ایران چیست؟
برای پاسخ به این سؤال نیاز به زمان بیشتری داریم چرا که هنوز در تبادلات بانکی با ایران، مشکلاتی وجود دارد و این تبادلات برای فعالیت‌های دریایی بزرگ تر مشکلات بانکی بزرگ تری را در بر دارد. اما خبر خوبی که در این زمینه می‌توان ارائه داد امضای توافقنامه‌ای بین ایران و روسیه است که طی آن هزینه‌ها در دو کشور مذکور با واحد پول همان کشور پرداخت می‌شود که راه حلی بسیار موثری در خصوص روابط تجاری و دریایی میان دو کشور محسوب می‌شود.خبر خوب دیگر توافقنامه‌ای میان دو کشور ایران و روسیه است که طی آن ریسک‌های موجود در فعالیت‌های تجاری میان این دو کشور توسط دولت‌های مذکور ضمانت می‌شود.

فرصت‌های آموزشی میان ایران و روسیه را چگونه ارزیابی می‌کنید؟
یک موسسه بسیار معروف برای تربیت دریانوردان حرفه‌ای و مهندسان دریایی در روسیه وجود دارد که روابط بسیار خوب و گسترده‌ای با ایران دارند. در واقع، یکی از اعضای هیئت علمی این موسسه مدیر شرکت ما است و با توجه به روابط بسیار خوب ما با این موسسه، می‌توانیم راه را برای ورود دریانوردان ایرانی به این موسسه هموار کنیم. در گذشته، تجربه آموزش دانشجویان خارجی برای ارتقاء بالاتر را داریم. من به شخصه یکی از دانش آموختگان این موسسه هستم.

آیا برنامه‌ای برای کشورهای CIS دارید؟
ما قصد داریم تا در خصوص انتقال کالا از طریق کشتی و خط راه آهن با ایران همکاری کنیم.

 پیرامون برنامه شرکت شما برای ایجاد شرکت‌های مشترک با ایران توضیح دهید؟
تاسیس یک شرکت جدید در روسیه نیز در مقایسه با سرمایه‌گذاری از شانس بهتری برخوردار است.

و کلام آخر؟
ما قصد داریم در بندرعباس دفتری ایجاد کنیم تا به نیاز کارخانه‌های کشتی‌سازی و تعمیر کشتی در این منطقه پاسخ دهیم. این امر همچنین به همکاری با ایران در زمینه‌های مختلف کشتیرانی و به ویژه نوسازی ناوگان کشتی‌های قدیمی ایرانی کمک شایانی می‌کند. این دفتر فرآیند انتقال کالا از آسیا به بندرعباس و در آخر به اروپا را تسهیل می‌کند.



  کد خبر : 1000
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :